top of page

עייפות VR רעב/משחקי הרעב

כשהתינוק שלנו מתעורר בלילה, באופן טבעי, אנחנו מניחים שזה בגלל רעב.. אנחנו שוכחות שייש עוד מלא סיבות שבגינן התינוק שלנו יכול להתעורר, לדוג': סיים מחזור שינה ואינו יודע לעבור לבא בכוחות עצמו, צמיחת שיניים, כאב בטן, חיתול רטוב ועוד..

סביב גיל שנה, הקיבה של התינוק מסוגלת להחזיק בצום לילה, כלומר להמנע מאוכל ללא תחושת רעב למשך 8 שעות, ואצל חלקם אפילו 12..

מעל גיל חצי שנה (בהנחה והתינוק במשקל תקין), הקטנטנים יכולים לפתוח פערים באכילה בלילה, ואינם צריכים לאכול כל 3 שעות (כמו במהלך היום). תינוק עם הרגלי שינה (כזה שיודע להרדם באופן עצמאי), יפתח פערים באופן טבעי.. תינוק שאינו יודע להרדם באופן עצמאי, ותלוי בכם בהרדמות שלו, בהנחה ותלוי בקבוק/הנקה, ידרוש אוכל כדי להרדם בחזרה.


עייפות מנצחת רעב! אני רוצה שתקראו את זה שוב: עייפות מנצחת רעב!! תינוק/פעוט/מבוגר עייף, אינו מחפש אוכל, הוא רוצה לישון..

כאשר אנחנו מכניסים מזון לגוף, הגוף צריך לבזבז אנרגיה כדי לעכל ולפרק את המזון, והוא יתקשה להכנס לשינה עמוקה. היות והגוף שלנו הוא מכונה חכמה, הוא יודע את זה, ולכן כשאנחנו עייפים, אנחנו רוצים לישון ולא לאכול. אם לא נאפשר לגוף שינה, הוא יתחיל לבקש אוכל- לא מתוך רעב, אלא בגלל שהוא צריך אנרגיה להשאר ער..


תינוקות מתנהגים בדיוק אותו הדבר.. כשהם מראים סימני עייפות, הם עייפים! אם תמהרו להאכיל אותם (בין אם ההרדמות שלהם תלויית הנקה/בקבוק, ובין אם אתם מסתכלים על השעון ומניחים שזה רעב), תעמיסו על המערכת שלהם, והם יתקשו לחזור לישון.. ולא רק שיתקשו להרדם, התנומה שלהם תהיה חסרת שקט (יזוזו, יתבכיינו, יקומו מלא פעמים), ומערכת העיכול תייצר גזים.. וכולנו זוכרות מה קורה כשייש לתינוק גזים נכון?


אם ראיתן סימני עייפות- אתן מרדימות

אם ראיתן סימני רעב- אתן מאכילות

זה נכון לכל גיל! תחשבו עליכן כשאתם חולות או אחרי הלידה כשכמעט לא ישנתן.. הגוף ביקש לישון לא לאכול..



ומי שעדיין צריכה הוכחה.. שתסתכל טוב על התמונה שצרפתי..



22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שינוי הרגלים איך עושים את זה?

קודם כל בואו נבין איך הרגל נוצר.. ממש פשוט- ע"י מערכת חיזוקים. אנחנו ייצורים שמונעים ע"י הנאה והמנעות מכאב, מה שאומר שאנחנו לא נעשה משהו שאין בצידו רווח (לפחות ננסה שלא). לדוג: התינוק שלי בוכה כי החית

מי הזיז את הגבינה שלי?

בני אדם צריכים שגרה.. השגרה מעניקה לנו בטחון ומסגרת, וע"י כך מאפשרת לנו שקט נפשי. תחשבו על היום הראשון שלכם בצבא- לא הבנו כלום, לא ידענו כלום, לא היה עוד סדר יום ולא ממש הבנו מי נגד מי. איזו תחושה היי

רפלקס מורו

רפלקס מורו, רפלקס הבהלה, הוא רפלקס השרדותי שמופעל כבר ברגע הלידה.. סביב גיל 3/4 חודשים, הרפלקס מתחיל להעלם (הוא נשאר אתנו לכל חיינו אך במקרי קיצון, לדוג: מישהו מבהיל אתכן מאחור..). עד אז ניתן לראות סי

bottom of page