top of page

הצילו! מה עובר על הילד שלי?


כולנו מכירות את זה.. כבר תקופה שהכל הולך חלק, נראה שכבר הצלחנו לגבש סדר יום פחות או יותר, אפילו ההשכבה פשוטה יותר ופתאום הכל משתבש, שוב תלותיות, היונקים מבקשים לינוק יותר, השינה פחות איכותית, ההרדמה קשה יותר ונראה שכל מה שעבדנו עליו נהרס.. אז זהו שלא!

גם לנו יש ימים טובים יותר וטובים פחות וגם לתינוק שלכם, השנה הראשונה לחיים שלהם, עמוסה מאוד. הם חווים התפתחות קוגניטיבית, מוטורית, פיזית, רגשית, שפתית, תקשורתית כל כך מהירה בתקופה כל כך קצרה, שחייב להיות לזה ביטוי התנהגותי ורגשי.

אפשר לקרוא לתקופות האלו משבר, או קפיצת גדילה, אני קוראת להם גלים:

יש להם התחלה, אמצע(שיא) וסוף, הם באים והולכים ובעיניי זו אמירה חיובית יותר ממשבר.

מה נראה כשמגיע גל כזה? * תלותיות בידיים, תנועה ומגע

* קושי בהרגעה עצמית

* קושי בהרדמות וצורך גובר בתנועה, מגע וקול כדי להרדם

* איכות שינה ירודה (יקיצות מרובות, התקצרות בזמן השינה, עייפות יתר)

* קיטורים וחוסר שביעות

* תינוקות יונקים יבקשו לינוק יותר וישהו יותר על השד

מה נעשה?

* קודם כל ננשום ונבין שזה בסדר ובעוד כמה ימים זה יעבור

* נאפשר לתינוק שלנו את מה שהוא צריך, ננסה לשמר את הקיים, בין אם אלו הרגלי שינה שכבר הוקנו, או סדר יום, אך יש להבין כי זה עניין של כמה ימים, זה לא הזמן להתעקש על גבולות

והרגלים כשקשה לו גם ככה, כמה ימים של הרדמות על ידיים לא יהרסו כלום, כרגע חשוב יותר להקנות לו תחושת בטחון ושלווה.

* השארות בסביבה מוכרת- נסו בתקופה הזו לצמצם יציאה מהשגרה או להעמיס עוד גירויים, אם אפשר לדחות סידורים, או שהות ארוכה מחוץ לבית עדיף.

* שינה היא המטרה החשובה כרגע- אחד הקשיים בתקופה הזו הוא המחסור בשינה או שינה שאינה איכותית, זו יוצרת עייפות יתר אצל הקטנטנים, עובדה המכניסה אותם למעין לופ של נרגנות, ודרישה מוגברת לתנועה, מגע וקול, ובגלל שהם נכנסים לשינה מאוד עייפים, גם זו נפגעת ואז נוצר כדור שלג שמקורו עייפות יתר. זכרו: שינה מביאה שינה! ככל שנאפשר להם לישון טוב יותר בתקופה הזו (ובכלל) כך נסייע להם לצלוח את הגל מהר וקל יותר. לכן, הצלחתם כבר להרדים אותם? המנעו משינוי שיכול להעיר אותם, אפשרו להם להתאפס מבחינת השינה (לפחות מחזור שינה אחד, בין חצי שעה ל 45 דק'), מזכירה לכם זה לא יקלקל שום הרגל שכבר הושרש.

* שימוש ברפואה משלימה- יש היום לרפואה המשלימה ההוליסטית, המון מה להציע כדי לעזור לנו ולקטנטנים לצלוח את הגלים האלו, אם אתם מתחברים לתפיסה, זה זמן מעולה להשתמש בשיטה אחת או יותר על מנת לייצר שקט, הרפייה, ולהעמיק שינה.

* שהייה בטבע- ידוע כי שהייה בטבע מרגיעה, אם לילדכם אין קושי להרדם בכל מקום, זו הזמנות טובה לשהות כמה שעות בטבע ולאפשר לו לישון שם, בייחוד אם הוא רגיל לשהות מחוץ לבית במהלך היום. אני יודעת שנראה כי סעיף זה, סותר את הסעיף המדבר על סביבה מוכרת, ולכן הפעילו שיקול דעת בהתאם להכרות עם הילד שלכן, אם שמתן לב ששהייה בחוץ (לא סיבוב בקניון או סידורים שמצריכים יציאה וכניסה מרכב ושהייה זמנית במקומות) עושה לילד שלכן טוב, עשו זאת, אם לילד שלכן יותר נכון להיות בבית בתקופה הזו, השארו יותר בבית.

מקווה שהרגעתי ועשיתי לכן קצת סדר בדברים, ומזכירה לכן שאני פה, להתייעצות, לשאלות, הערות והארות

79 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page