top of page

המנשא כבר לא עובד לי


מנשא הוא אמצעי מדהים להרגעה, הרפייה, הנחת ראש, מגע עמוק ותדיר, וכמובן שחרור מהחזקת התינוק על הידיים.

אני שומעת לא מעט פעמים אחרי כמה שבועות של שימוש במנשא שפתאום, התינוק מתנגד להיות בו, מתחיל לקטר אחרי זמן קצר ועוד..

הסיבות לכך פשוטות:

  • המנח שהשתמשת בו עד עכשיו כבר לא מתאים לשלב ההתפתחותי בו התינוק נמצא- במנשאים אלסטיים, ניתן למקם את הילד בשלושה מנחים: ערסול, בטן לבטן עם רגלי צפרדע, בטן לבטן עם רגליים בחוץ. בשבועות הראשונים מרבית הילדים נהנים מהערסול ורגלי הצפרדע שכן, הם מנחים עובריים, סביב גיל חודש, חודש וחצי, התינוקות פתוחים יותר וכבר לא רוצים להיות במנח עוברי, זה הזמן לשנות מנח, ולהוציא רגליים החוצה.

  • יכול להיות שהמנשא שרכשת כבר לא מתאים לצרכי התינוק- כשהתינוק שלך גדל ומתפתח, מנשאים אלסטיים והדוקים המזכירים רחם, יכולים להיות פחות רלוונטים, היות והתינוק פעיל יותר ומבקש יותר חופש תנועה בזמן השהות במנשא, זה הזמן לעבור למנשאים עם חגורת מותן, (נקראים מנשאים סיניים או ילקוטים),אלו גם יתמכו בגב הנושא, וגם יאפשרו יותר חופש תנועה לתינוק.

  • מתן גירויים מתאימים- בשבועות הראשונים לחיי התינוק, הצרכים שלו מאוד בסייסים: אוכל, שינה, מגע ותנועה, זמני הערות קצרים, זמני השינה ארוכים ותכופים. סביב גיל חודש, ראיית התינוק מתחדדת, ואיתה עולה הצורך בגירויים תנועתיים יותר, הזדמנות לחקור ולטעום את הסביבה, ולכן לפעמים נתקל בהתנגדות לשהות בזמן ערות במנשא. מה עושים? מספקים גירוי בזמן הנשיאה- מגע עמוק (לחיצות, טפיחות, עיסוי) ותנועה (טיול, ביצוע עבודות הבית, שימוש בכדור פיזיו) במרבית המקרים יספקו את הגוזל ויאפשרו לו ולך להמשיך ולהנות מהמנשא.

  • שימוש מושכל במנשא- אם התינוק ער ולא מבקש ידיים, אפשרו לו מרחב פעולה על גבי משטח, כך יחזק את חגורת הכתפיים, את הרמת והורדת הראש, יטעם, יריח ויהנה מחקר הסביבה. בכל מקרה אמליץ על שימוש במנשא פיזיולוגי- כזה התומך בשלד של התינוק ושל הנושא, מנשא המאפשר מפתח רגליים מתכונן, שומר על גב עגול ותואם לשלב ההתפתחותי של התינוק. *בתמונה מנשא מימי ראפ

155 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page