top of page

אכילה בלילה אצל תינוקות


אחת המשימות שעומדת בפני תינוק שרק נולד היא להכפיל את משקל הלידה שלו, תהליך שלוקח בין 3-5 חודשים ולשם כך, התינוק אוכל במהלך היממה כולה (גם בלילה).

לאחר שמשימה זו הושלמה, נרצה שהאכלות היום יהיו משביעות, ושמרווחי ההאכלה בלילה יגדלו. תינוקות שקמים כל שעה וחצי, ויקבלו אוכל, יאכלו פחות טוב במהלך היום, כי את הקלוריות שהיו צריכים קבלו בלילה, וכך נוצר מעגל בו הם אוכלים מעט במהלך היום, וזוללים בלילה (שימו לב, החל מגיל 5 חודשים ולתינוקות במשקל תקין), כתוצאה מכך, השינה שלהם ושלכם נקטעת.

אז בואו נבין שנייה מה קורה בגוף שלנו במהלך הלילה:

הגוף הוא מערכת של הורמונים.. ישנם הורמונים מעוררים וישנם הורמונים שמעודדים שינה.

תפקיד הורמוני השינה הוא להרפות את השרירים שלנו , כמעט עד שיתוקם, על מנת שנוכל לצלול אל תוך השינה, וכדי שלא נוציא לפועל את החלומות שלנו (לא נלך תוך כדי שינה, לא נרים חפצים וכו'..) מערכת העיכול היא אחד מהאיברים שכמעט ולא פועלים בשינה.

ברגע שנכנס אוכל למערכת, הגוף חייב להתייחס אליו ולכן יפריש הורמונים מעוררים, שיתחילו לעכל את האוכל. הורמוני השינה יתמעטו, הורמוני עוררות יגברו, כך שגם אם הילד שלנו אוכל בעיניים עצומות, עדיין רמת העוררות בגוף שלו גבוהה יותר, לעומת מצב של שינה. לכן המונח אוכל תוך כדי שינה פשוט לא יכול להתקיים.

עבור חלק מהתינוקות, ההפרשה של ההורמונים המעוררים תגרום לקושי להרפות ולחזור למצב שינה, ולחלק הם לא יפריעו. אבל... זה הזמן לשאול האם התינוק שלי עדיין צריך לאכול בלילה.

מבחינה ביולוגית סביב גיל 8 חודשים, אנחנו לא צריכים אוכל בלילה, במהלך השינה מופרש הורמון בשם לפטין, שגורם לתחושת שובע במהלך הלילה, כך שהתינוק לא רעב.. (מדברת על תינוקות בריאים במשקל תקין, שאין הנחייה רפואית להאכיל בלילה), למה הוא מתעורר ואוכל? א. הרגל- נוצר הקשר תלותי בין אכילה לבין שינה, וכעת הוא צריך את היניקה או הבקבוק כדי להכנס למצב של שינה. אם התינוק שלכם לא יודע להרדם בכוחות עצמו, כשייגמר מחזור שינה (בין חצי שעה לארבעים וחמש דק'), הוא יצטרך אתכם כדי לחזור שוב לשינה.

ב. התנהגותי- הוא קם, קיבל אוכל (רווח), הבין ששווה לקום ולכן ימשיך בהתנהגות הזו.

אם התינוק התחיל לרווח את האכילה בלילה, וכבר לא עושה קקי במהלך הלילה, סימן שהוא מפתח את הבשלות להפסקת האכילה הלילית.

אם התינוק שלכם בן חמישה חודשים ומעלה, נרצה לראות מרווחי האכלה גדולים יותר בלילה, ובהדרגה הפסקת אכילה לילית, ואכילה טובה יותר, משביעה יותר במהלך היום.

לשם כך, עלינו להקנות לו הרגלי שינה חדשים, בהם המעורבות ההורית תפחת, והעצמאות שלו תגדל.

אני ממליצה לעשות את זה בצורה הדרגתית, להתחיל עם הקנייה של הרגלי שינה חדשים, מותאמים לתינוק שלך, כבר מהבוקר, ואם נכון להורים ולילד, להתחיל ולרווח את הארוחות הליליות עד השלב בו תרצו להפסיקם (סביב שנה)

רוצה לדעת איך עושים את זה? אני פה

710 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page