top of page

שיפור שכיבה על הבטן

  • שכיבה על הבטן חשובה מאוד להתפתחות תקינה וחיזוק חגורת הכתפיים, אם ילדך כמו מרבית הילדים לא נהנה לשכב על הבטן, או לא מצליח לשהות במנח הזה יותר מדקה שתיים, ייתכן ותצטרכו להעזר במשחק הבא: הניחי את התינוק על גבי כדור פיזיו כשהוא על הבטן, שבי על הברכיים מאחוריו צמודה אליו, ידייך אוחזות באגן שלו. הניעי והקפיצי קלות את התינוק יחד עם הכדור, כדי שיירגע. לאחר מכן הניעי קלות לכל אחד מהצדדים, תנועה קטנה והחזירי לאמצע, בצעי לצד השני (לבצע מס פעמים לכל צד) לאחר מכן הניעי מעט קדימה עד שהראש יתרומם (הזדקפות), הניעי לאחור אלייך ונשנשי את הגב והצדדים החזירי לקו אמצע (לבצע מס פעמים) בצעי סיבוב גדול לצד אחד ולצד השני. הפכי את התינוק אל הגב על גבי הכדור וחזרי על אותן התנועות. החזירי שוב את התינוק אל הבטן על גבי הכדור ורק התבונני בהבדל בהרמת הראש שלו.

למה הראש מורם עכשיו גבוה יותר? השרירים בגוף שלנו הם כמו קפיץ, ככל שהקפיץ יהיה מכווץ יותר כך יוכל להפתח ולעוף גבוה יותר. אנחנו מבצעים בעצם הארכה וקיצור של שרירי הגב, ולכן כשייש שוב צורך להאריך אותם בשהייה על הבטן, הם עובדים טוב יותר, ומתקבלת הרמת ראש גבוהה יותר.

למה כדור? המבנה העגול שלו, לעומת מזרן תורם לרכות בבית החזה ומקל על השהייה על הבטן, לאחר מס' משחקים כאלו ניתן ישר להניח את התינוק על גבי הבטן על המזרן ותוכלו לראות שהרמת הראש תהיה גבוהה יותר, ומשך הזמן שישהה על הבטן יהיה ארוך יותר.

44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page